Nytt år

tjohooo, idag är det äntligen slutet på år 2009. Ett helt underbart år med en massa äventyr.

Januari 2009 åkte jag och Ygen till Teneriffa i 6 veckor för att vi skulle praktisera på Clinica Vintersol. Jag lärde mig väldigt mycket om mig själv. Mest att ta eget ansvar. Handla helt själv, planera pengar och det var även min första gång som jag var utomlands utan förälder. Fick även vara med om världens näststörsta karneval, det blev ett minne för livet.
Under den tiden bestämde jag och daniel oss för att flytta ihop också. Han köpte ett hus precis i utkanten av v-town och vi har bott här sen maj tror jag.
I maj köpte vi vår lilla goding Chico.
I juni tog jag studenten från Consensum Vård- och Hälsogymnasium.
Sen har jag varit arbetssökande sen min student och sökt in på högskolan men har inte kommit in eller lyckats få något jobb. Så nu känner jag att år 2010 kommer att bli ett år som inte kommer att bli sämre än 2009 utan bara bättre.

Förresten, på tal om högskolan så fick jag antagningsbesked 2 idag och nu är jag reserv 26 i Karlskrona. Fr väl hoppas att 26 st säger nej haha. Skulle inte tro det.


Kylan har kommit in i blekinge, vi har 12 minus, snö ute och solen skiner. Dock är det inte som igår att det var skönt att vara ute utan nu fryser näsan till is och det gör ont att andas. Daniels skägg får istappar, men hunden trivs i kylan iaf.
Vi har förresten äntligen skaffat batterier till vår kamera så jag kommer att ta en massa foton ikväll som jag sen ska lägga upp.


Mamma och pappa kommer imorgon och lämnar mina julklappar som jag inte fick med upp. Ja jag fick för mycket julklappar så att jag inte orkade bära allt. Så de kommer inom oss imorgon när de ska åka hem. De ska ju bo på hotell idag tills imorgon och fira nyår med faster och hennes man. Så mysigt och fuskigt. Men det förtjänar dom.

Nu ska jag gå och duscha och fundera ut hur jag ska ha håret ikväll.


Vi hörs och ses!
kram Amanda


Förresten ... Gott Nytt År på er alla !

Kommentarer
Postat av: gudrun

Nu menar du väl endå din moster!!!!

Hoppas nyår var kul.

kram

2010-01-01 @ 09:14:15
URL: http://bonnahilton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0