2 feb

Oj oj oj, vilken vecka!

Jag skrev ju sist att jag kom in på BTH, nu har jag snart gått där i en vecka och jisses vilken vecka!
Basgruppen är helt underbar, kunde inte hamna med någon som är bättre. Vi alla är lika varandra och vi har kul och skämtar. Jag brukar vara den som snabbt ser vem jag inte kommer att fungera med och det är absolut ingen som ger mig dåliga vibbar. Tummen upp!

Skolan är stor och jag vet inte ens vem hälften av min klass är. Har bara träffat 8 st + suttit på samma lektion men vet inte vad dom heter eller något sånt ^^

CSN har godkänt lånet och jag får pengarn imorgon, tjoho!  4700 kr försvinner direkt till böcker och 950 till busskort. Studentlivet är hårt! jag fattar inte hur folk som bor själva klarar sig? Hur har ni råd att äta?!?!?

Imorgon ska det pluggas, vi har 36 frågor om enbart lagar och författningar och sekretess som ska göras inför hospiteringen som ska tillbringas på Karlshamns sjukhus på medicinen 8. Ska bli väldigt intressant.


Det är halvt storm ute och jag undrar om jag kommer att kunna ta mig till skolan imorgon? har ju haft ett par osäkra dagar där jag har varit nära på att missa bussar och tåg. Snälla snö, försvinn från vårt land! Jag är trött på det nu, jag går med plastpåsar i mina skor för att dom läcker in! Hur läckert är det?


Nej nu ska hunden ut och sen blir det en varm kopp te i soffan innan sängen. Jag lägger mig så tidigt nu tycker jag. Men så går det när man går i skolan :D  Tänk er, jag kommer att gå i skolan tills jag är 23 år, jisses!

Vi hörs och ses!
Kram Amanda

Ps, hittade en rolig bild ^^


Kommentarer
Postat av: Gudrun

Vi köper inte alla böcker =)

2010-02-03 @ 20:15:09
URL: http://bonnahilton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0