22 feb

Idag var jag uppe med tuppen, om inte ens tidigare.

Tema 1:2 började idag, människokroppen. Detta ska bli kul. Älskar att läsa fysiologi, dock så är nog patiofysiologi(?) roligare och då menar jag den sjuka kroppen.
Vi började kl8 idag, fatta ni hur trött jag var? Var framme i Karlskrona kl7.15, att jag bara orkar.
Dock så är jag riktigt trött nu och vill helst gå och lägga mig men det känns tidigt att lägga sig 18.35.

Imorgon är det basgruppsmöte och amna ska köra upp för körtkortet imorgon, lycka till!!  Håller tummarna. Gruppen har kommit överens om en present till henne om hon klarar det. Hihi, min idé!


Idag fick jag nästan panik. När jag skulle hem så var tåget försenat, vilket gjorde att jag skulle missa bussen i bromölla som blir till 1 timmes väntan som senare blir 2 timmars väntan i olofström. Ni förstår vilken ångest jag fick. Satt och snackade allt mellan himmel och jord med Dianah och under tiden lyckades tåget komma i tid till bromölla. Bussen kom prick 10 över, vilket det är då den ska åka. Killen som körde var en riktig söndagsförare. Han släppte förbi bilar som han hade kunnat hinna. Han stannade för en dam som viftade som skulle fråga efter vägen till en helt annan buss. Han körde 50 på en 80 väg!  Liksom så jäkla mycket snö är det inte på vägarna!  Kan t.o.m. tågen komma i tid så kan faktiskt bussarna köra som de ska!! Jag ville bara skrika under den timmen som jag satt på bussen. De borde sätta upp varningsskyltar om vem det är som kör bussen!
Tacka gud för han som kör 05.23 bussen! Han är en ängel som kommer ihåg vart man ska och vilken buss man ska ta. Är han sen så då jäklar kör han som en galning så att man ska hinna. De kan man kalla för e bra busschaufför!



Det verkar som att chico har kidnappat min arm och använder den som en huvudkudde.


Så vi ses och hörs!
Kram Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0