16 januari

Idag blev jag rastlös, så jag gjorde hemmalagad köttfärslimpa, potatisklyftor och brunsås till middag. Det blev supergott och jag blev faktiskt stolt över min insats!

Innan jag ställde mig vid spisen kollade jag på "Because I said so" eller på svenska "Tre systrar & en mamma" jag älskar den filmen. Mamman spelas av Diane Keaton, Mandy Moore, Lauren Graham ( Lorelai i Gilmore Girls) och sen Piper Perabo (huvudrollen i Coyote Ugly). Keaton är en ensamstående mamma vars enda uppgift i sitt liv är att hon ska skaffa en man till sitt yngsta barn Milly (Mandy Moore) så hon fixar en kontaktannons och allting går åt helvete. En riktigt rolig film för en regnig söndag som enbart ska ses ensam eller med ens mamma.
I filmen finns det mycket bakverk och mat så jag blev sugen på att också baka. Nu när vi äntligen har köpt hem kakao så slängde jag ihop en dubbel sats med kladdkaks smet och gjorde 9 muffins med AfterEight som var över och sen en kladdkaka av resten. Mumsfilibabba säger jag bara.

Min plan ikväll är då att jag ska käka kladdkaka tills jag mår illa och får skuldkänslor över att jag äter onyttigt och inte tränar. Men det skiter jag i. Jag har inte bakat och ätit onyttigt på hur länge som helst. Om man då räknar bort i måndags då jag köpt en påse godis. Men det var bara för att jag tyckte synd om mig. Det är inte lätt detta faktiskt.



Imorgon är det söndag och stålhallen kallar på mig. Ska stå i kiosken på hockeyn och kolla på Vita hästen - OIK. Heja OIK!! Dock så hejar jag på Pantern då dom möter OIK, jag kan inte svika mitt skåne.

På måndag är det tillbaka till jobbcoachen, ser inte fram emot det. Hoppas att freddan släpper oss tidigt som vanligt. Ska på coachsamtal på torsdag. Hoppas att det ger mig någonting.
Högskolan börjar på måndag också, hoppas att det finns folk som hoppar av. Kommer att vara som en hök på min mobil. Ska inte släppa den, inte ens om jag ska skita. Den ska med in! Svarar man inte när de ringer så försvinner platsen, lite illa om man helt dissar ett dold nummer när det är högskolan.

Mitt enda problem är att om jag nu kommer in så måste jag ta bussen vid 05.20. Lite illa att hålla på så i 3 år till. Tyc

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0