åka utomlands

jag är äckligt sugen på att åka utomlands. Jag vill känna lite värme och saltvatten. Läst en massa bloggar på sistonde och har sett så fina bilder från thailand och jag vill dit!  Dit ska jag åka någon gång i livet. Funderar på att börja spara pengar faktiskt så kanske jag kan åka om ca 10 år. Haha!
Syrran ska ju till vietnam snart och ni anar inte hur avundsjuk jag är. Ygen kom precis hem från Teneriffa som vi åkte till för snart ett år sen. Lyxigt värre. Skolan har precis skickat iväg en grupp ner till teneriffa och jag önskar alla lycka till. Det kan behövas i början haha, speciellt om de ska bo på samma hotell som oss. Det var riktigt svårt att hitta de första dagarna men mot slutet så hade vi lyckats dra ner promenaden till vintersol från ca 30 minuter till 10 minuter. Ni förstår då vilken omväg vi hade gått. Dock en morgon så tog vi en taxi och då tar det bara 5 minuter. Sjukt billigt med taxi, det kostade ca 40 kr inom hela Cristianos. Inte illa det om man vill ta sig hem säkert.


Ygen har köpt hem Skittles till mig. Sjukt gott godis som de sålde på hotellet men som vi aldrig har hittat här i sverige. De ser ut som M&M med choklad i, men egentligen är det syrligt eller sött innehåll som är segt. Obeskrivligt gott <3
Så jag och Ygen har bestämt en fikadag den 12 feb så tjejer, läser ni detta så häng gärna på :) Det hade varit mysigt.


Älsk har fått jobb igen. Den lyckosten. Han sitter bara hemma och gör inget vettigt med jobbfronten men så ringer luren ibland. Nu var det Mats som erbjöd honom en fotokurs och sen ska han och 3 till åka runt på mässor och sälja tidningar och ta foton på tatueringar. Han ska även administrera tidningens Myspace sida och starta en sida på Facebook. Låter sjukt roligt och jag är äckligt avundsjuk på honom. Men har man tur så kanske man får hänga med ner till Malmös mässa.

Själv så har det inte kommit in några intervjuver för mig och jag fick ett mejl från en avdelning där jag sökte jobb där de sa att tiden hade gått ut och att de skulle kolla på alla som hade sökt in, det var 240 pers som sökte tjänsten. Good Luck att just jag ska få den tjänsten då. NEJ! Men jag har sökt fler jobb så det är bara att gå vidare. Varje gång mobilen ringer så hoppar hjärtat upp i halsen för att jag tror att det är skolan som ringer och säger att jag har fått en plats. Hoppas hoppas hoppas! Men jag har kollat tider med tåg och buss och det ser illa ut. Haha måste ta bussen vd 5.20 om jag ska komma i tid om man börjar kl8. Får hoppas att det är en sen skola som börjar lite senare på dagarna. Aja, annars så löser det sig nog. Får väl våldgästa kusinen annars ^^

Nu ska jag fortsätta skriva på mitt personliga brev. Det är riktigt svårt att skriva ett brev som förklarar ens personlighet och intressen utan att det ska låta som att man skryter. har svårt för att hitta mina positiva egenskaper.

Aja!

Vi hörs och ses!
Kram Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0