fotboll

Sitter i soffan och kollar på fotboll med älsk. Vi har tippat idag och har bara en match kvar sen har man vunnit några hundralappar :)

Idag har vi rensat nere i källaren och ställt iordning inför att flytta ner tvättmaskinen där nere istället för att ha den uppe på toaletten. Ska bli skönt att få mer utrymme på toan. Man går typ in och sen måste man backa ut igen. Okej lite överdrivet men jag är van vid stora toaletter. Framför allt att ha fler än 1 toalett. Kom på de när jag läste en artikel om vinterkräksjukan. Vad ska vi göra om en av oss får denna sjuka och toan är upptagen? Ska man då gå ut och spy? Risken är ju högre att man blir smittad att använda samma toa som den som är sjuk. Palla städa toan varje gång man har varit där inne och vominerat med ett fint ord.

Iaf, det är skönt att ha en tvättmaskin igen. Vi har inte kopplat in den än, får ha en gubbe som går det till oss. Vill inte att det ska bli fel.

har packat ner julen idag, eller ja. Allting står på bordet i vardagsrummet. Har inte hittat en tillräckligt stor låda till allting men framför allt, var f*n ska jag ställa lådan? Med ett sånt stort hus för 2 pers så har vi ont om utrymme för förvaring. På tal om förvaring så åker den gråa hyllan ut som står i hallen. Jg säger FINALLY! Tjoho, visst den var skit snygg i lägenheten men i huset så ser det hemskt ut. När jag får jobb ska jag stuva undan pengar och så en dag ska jag måla om rummet, både väggar och tak. Taket ska vara vitt och väggarna ska vara som hemma i staffanstorp. Älskar den färgen och det smälter bra in med köket. Tänk er en brun lång bänk där gråa hyllan står med en stor hallspegel ovanför. jag längtar !!


Ozzy har varit duktig. Han fångade en mus inne i huset.Grymt läskigt att vi hade en mus inomhus men det var tur att ozzy hittade den lilla jäklen. haha. jag fick panik och kollade igenom hela huset och berömt ozzy och försökt tämja honom och lära honom att söka men det gick tyvärr inte. Vi misstänker dock att han själv har tagit in musen utan att vi har märkt det. jag hoppas att det är så iaf.



har ångest ikväll. Imorgon är det tillbaka till jobbcoachen och jag vill verkligen inte dit. Visst jag kommer ut ur huset och får träffa människor 2 dagar i veckan. Men jag trivs verkligen inte. Jag har ingen person att prata med, det finns ingen som jag riktigt känner för att prata med för jag får inga vibbar av personerna om att jag har något gemensamt med någon av dem. Det känns som att man har kommit till högstadiet igen då de två vänner man hade var sjuka på samma dag. Fattar ni? jag har lärt mig få saker som jag känner att jag har någon nytta av men övrigt så känns det som att de har "lektioner" bara för att vi ska sticka dit och sitta där istället för hemma. Men hur många jobb får jag sökt där egentligen?
Ångrar mig faktiskt en aning att jag gick med på att gå på dessa möten, men sen så har jag faktiskt lärt mig något.
Jag hoppas bara att någon ringer från skolan nu och säger att de finns en plats för mig i karlskrona eller att någon från USIL eller UMAS ringer mig. Hoppas, hoppas hoppas! Börjar bli trött på detta att bara gå hemma. Snart känns det som att jag har gått för lång tid hemma.


Fick en känsla av saknad häromdagen. Ringde mamma och pratade lite och fick en klump i halsen. Det var inte så länge sen jag var hemma men kände att jag bara ville hem till mamma och pappa och mysa. Men ska ner igen till februari och säga hejdå till syrran som åker till vietnam den 13 feb under en lång tid. Ganska kul reaktion jag har på denna resa. Jag tycker inte alls om att hon ska iväg så länge och så långt borta. Liksom jag är liten och syrran är bara 2 år äldre än mig så därför är hon också liten. Men sen kom jag på att det var för ca. ett år sen jag själv åkte utomlands på praktik under en lång tid och jag var bara 18 då. Hon kommer iaf att vara 21 år. Så det är nog egentligen inte så farligt. Och hon är vaccinerad och jag har varnat henne om kobror som det tydligen ska finnas många av där nere, eller uppe eller hur man nu kan se det som.

Oj, nu blev detta mycket. Haha! Snart läggdags, måst ju tyvärr gå upp tidigt imorgon. Blä!



Vi hörs och ses!
Kram Amanda

Kommentarer
Postat av: Gudrun

Kobror???? Varför har du inte sagt detta tidigare? Först berättar pappa om rabiesapor. Nu detta! Jag kommer att dö där nere =S

2010-01-11 @ 20:25:10
URL: http://bonnahilton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0