Hej hopp

Idag är det tisdag, om ni inte visste.


Daniel har äntligen fått sin efterlängtade laptop och jag har äntligen hittat en låda som alla julprylar får plats i! Perfekt!  Igår slängde vi ut bokhyllan som har stått i hallen. ÄNTLIGEN!  Den var så ranglig och gammal och passade absolut inte in i rummet. Nu har vi ett luftigt rum som nästan ser tomt ut. Så nu behöver jag pengar till en bänk och spegel. Give me!
Gubben nisse ska komma idag och installera tvättmaskinen i källaren, äntligen på den med!
Fick en positiv nyhet idag att min jobbcoach är sjuk så att de blir inget möte imorgon! YEEEEES! Igår var det hopplöst. Jag kom mina 10 minuter försent och jag ser att alla är i arbete. Coachen sitter och pratar med en snubbe så jag satte mig och fick ögonkontakt med henne om att jag ville att hon skulle komma sen när hon var färdig så man kunde få reda på vad man skulle göra. Kom hon?  NEJ!  Fick fråga någon annan i gruppen men inte blev jag smartare för det. Så jag satt och läste om hur man skrev de perfekta CV:t och Personligabrevet. Det var en bunt på ca30 sidor. Hur mycket begär dom av en egentligen.

Det enda sättet för mig att slippa dessa möten är att jag skaffar mig antingen ett jobb eller praktik. De erbjuder en hjälp om att fixa namn på företag de vet som tar emot praktikanter. Men namnen lyckas inte komma ut bland oss arbetslösa. usch!


Vi fick ännu en nyhet idag. Vi har tydligen större tomt än vad det står i våra papper. De ska gräva ner nya vattenledningar, så de kom upp en kvinna och pratade med oss och visade en karta över var de skulle gräva. Vips så var tomten grymt mycket större. Jag gav förslaget att vi skulle sälja den biten som vi inte visste om till kommunen och tjäna några tusenlappar men icke!



Jag har absolut inget roligt att skriva idag. Bara tråkig och onödig fakta.


Ska kolla om Voddler har någon bra film och sen låta bloggen vara så att jag inte förlorar några läsare. Haha jag har ju bara typ 5 läsare eller något.

Vi hörs och ses!
Kram Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0