JAG KOM IN!

JA JUST DET!  Jag kom in på BTH, Blekinge Tekniska Högskola.

Så nu från och med imorgon ska jag läsa till sjuksköterska i 3 år. Är riktigt nervös.

Honn ringde mig igår och frågade ifall jag ville ha en plats. Jag och Daniel låg i soffan och kollade på sagan om ringen när telefonen ringde och vi slog vad om att det var svärmor som ringde. Daniel svarade och han fick ett stort leende på läpparna och tog tag i min tröja, gav mig luren och gick därifrån. Så fort jag hörde "blekinge tekniska" så höll jag nästan på att svimma. Jag tänkte inte efter utan bara sa ja, jag vill ha platsen. Jag fick ett nummer som jag skulle ringa som skulle ge mig med information om hur det skulle gå till.
Idag ringde jag och fick all info och fick veta vilken basgrupp jag skulle tillhöra och vart jag skulle gå. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen innan de ringde tillbaka. Hela dagen idag har jag gått med fjärilar i magen och gråten i halsen. Varför jag vill så gärna gråta vet jag inte, men det måste vara att jag är nervös.
Direkt när jag la på luren igår så ringde jag CSN och bad dem skicka blanketter om studielån och fick säga upp mig från jobbcoachen, äntligen slipper jag dom. Nu evt jag att det kommer att bli kul att åka till skolan för jag kommer att umgås med folk med samma intresse.

Äntigen har turen vänt och år 2010 är redan ett bättre år. Dock mycket plugg och långa dagar, men det är det värt!

Som tur går kusin Elinor på samma skola och samma program men hon har gått en termin längre så hon vet hur allt går till. Hon sak möta upp mig imorgon vid tåget och visa mig vägen. Usch, vad skulle jag göra utan henne? Evigt tacksam kommer jag att vara!

Tänk er, om 3 år är jag sjuksköterska :D



Jag är så lycklig!

Vi hörs och ses!
Kram Amanda

Kommentarer
Postat av: Gudrun

Vad glad jag är för din skull. Du kommer att bli en kick ass sjuksköterska! Det där med att gråta är nog normalt. Jag grät i en timme när jag kommit in i Jönköping!

2010-01-28 @ 19:37:42
URL: http://bonnahilton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0