Kvinnoproblem

Jag borde egentligen inte klaga, men jag gör det ändå!

Killar klagar på att det är pinsamt när de köper kondomer i mataffärer och tycker att det borde finnas ett hemligt tecken som man kan göra vid kassan så att de fattar vad man vill ha. Men tänk så här! Kvinnor tycker att det är minst lika jobbigt att gå genom en hel mataffär med ett packet tamponger eller bindor i näven. Liksom HALLÅ?! Det är värre att veta att tjejen framför har mens och pms än att killen framför ska få napp ! Killar har ju tur att kondompacketen hänger vid kassorna och är små och diskreta men oftast så är alla hygienprylar precis när man kommer in i affären och man tvingas gå genom hela dumma affären med de dumma packetet!

Ni kanske redan har listat ut vad som gör mig sur idag. Jag hatar detta!

Insåg också idag att jag endast har behövt köpa dessa små packet 3 gånger i mitt liv. 3 gånger på 19 år, okej jag har ju inte haft de i 19 år men ni förstår poängen. En gång på pressbyrån i staffanstorp med Emmelie. Expediten började prata om mig och min **** och det gjorde det inte mer pinsamt? Andra gången var nere i Teneriffa och då tvingade jag madde att betala men jag bar dom hem. Trejde gången var idag i kyrkhult. Jag hade tur så det var bara jag och daniel i affären men tjejen i kassan var i min ålder och jag köpte ett packet och 2 st 500g choklad. Lite för uppenbart kanske. Men hon var mycket förstående.


Daniel har också varit förstående och han stekte faktiskt ägg åt mig idag. En sån gentleman.

Nu ska jag slänga i mig spagetti och köttfärssås <3

Vi hörs och ses!
Kram Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0