Vilken fredag!

Oj oj oj!  Vilken fredag detta blev.

När jag gick upp imorse så trodde jag att denna dag skulle vara som alla andra dagar i veckan. Visst, Tony skulle bjuda på middag så det var lite annorlunda men annars skulle allt vara som vanligt.

det börjar med lite gnabb med Telia som tydligen är sena med att skicka iväg beställningar, sen på detta så ringer svärmor och säger att det är vattenläcka i ett hus som svärfars kusin äger. Dessa bor just nu i Norge och de kommer bara ner på sommaren ett par veckor. Vi tänkte då passa på att låna deras tvättmaskin för de har ju ingen användning för den men det har vi. Så vi klär på oss och går ner till huset. Jo i hela taket både på ovan-och nedanvåning så är taket täckt av droppar. Fönsterna var täckta av is och golvet på ovanvångingen hade ett par cm vatten som täckte golven. I källaren står det vatten upp nästan 30 cm. Det blev att sno ström från grannen till en pump som skulle pumpa ut vattnet. Strömmen är avstängt i huset och det var minst lika kallt inomhus som utomhus. Så jag,daniel, svärmor och svärfar har varit i huset sen 15.00 och eldat i spisen och pumpat ut vatten. Fy fan vad jag frös, allting är förstört i huset!  Absolut allting. Golv, tak, tv, soffor och fåtöljer, sängar absolut allting. Allt detta för att rören hade fryst och gått sönder. Tycker synd om dem.

Men det blev lite mysigt ändå med pizza och öppen eld.


Jag hade ju förstås helt andra planer. Jag ville bara gå bort dit, titta på tvättmaskinen och sen gå hem igen och kolla färdigt på min Chocolat. Brorsan fixade ju Voddler till mig igår så hittat en massa gamla filmer som jag vill se. Men jag fick min pizza iaf :)

Nu ska jag lägga mig i soffan och tina mina stackars små tår. Har haft så ont i mina tår de senaste dagarna. Som om jag har köldskador eller blåsor men jag ser inga märken. Skumt är detta! Får väl kontakta vård om de inte går över tills slutet av nästa vecka.



Vi hörs och ses!
Kram Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0